Wednesday, February 1, 2012

first day of February.

Assalamualaikum..
untuk hari pertama bulan februari ni,nothing more or less la hari-hari aku.
seperti biasa. DOMESTIC ENGINEER againn :) haha..
tapi seronok jugakla walaupun penat.
jaga babies,sapu sampah,kemas rumah,mop lantai,sidai kain.. everything i did that with mom's help..
THANKS MOM CUZ HELPING ME TO DO THIS AND THAT :)

haha. aku panggil dia Ami Omok.. :)
anak jiran sebelah aku,kena kuarantin.. kesiyan dia. baru setahun lebih. nama dia AHMAD SYAHIR SYAHMI.
comell sangat dia.. aku suka kacau dia and main2 dgn dia.
tapi unfortunately, dia tak pandai cakap lagi..
yang dia tau kalau nak panggil aku,.mak aku and sume orang, dia hnya pandai voice out "Akkk...Akk.."
haha.. kelakar pun ada.. tp tulah yang dia tahu cakap.
kitaorang sume dah faham sgt.

tibalah satu hari ni,dia balik kampung dia kat setiu,terengganu.
mak dia cakap hari first sampai okayy lagi.
tiba hari kedua dia dah start mengamuk. asyik nangis je.. sampai bawak pergi jampi..*perubatan islamla.
still tak okayy lagi.
sampai je uma kat pekan ni,dia dah start teruk...
asyik nangis je and nak dukung..kesiyan mak aku nak melayannya..

the after day,mulut dia turn to merah.. merah sangat2.. macam pakai lipstick.
and mcam ikan dah mulut dia. penuh satu mulut ulser.. kesiyan glerrr...
makan tanak.. susu kurang.. nangis je everyday...
day by day,syahmi makin teruk. kaki and tangan dia penuh bintik-bintik merah.
mak sangat cuak at that time. trus call umi dia..
umi dia then call husband dia sbb risau. then trus bawak hospital pekan for better medical check ups.

sebelum tu budak syahmi ni bijak..
dia sempat jugak tunjuk tangan dia kat aku.
tunjuk kat aku tangan dia yang merah2 tu..
aku tak suspek la apa2.. just cakap "eee....eeee.. jela..
haha.. tak sangka pulak it gonna be worst..

lepas bawak ke hospital,doktor sana sahkan syahmi terkena penyakit HFM.
iaitu............ penyakit KUKU,KAKI, dan MULUT,.
yang lagi sedihnya doktor tak kasi satu pun ubat.. *terukk kan??
doktor cakap takde ubat.. hmm...
last2,mak decide bawak syahmi jumpa tok ki majid.
ayah saudara abah. bawak pergi jampi skit..
and alhamdulillah day by day syahmi semakin sembuh...

tadi ada sebuah kereta GRAND LIVINA from jabatan kesihatan pekan datang uma.
hee... nak inspect syamhi tu..
ramai gler datang. aku sangka perempuan2 lah yang datang tengok..
rupanya semua laki.. muda2 pulak tu..
ada dua je yg macam ayah2 sikit.. hehehe...

tapi ada sorang hamba Allah ni..
pegawai kesihatan tu lah,aku mmg jenis tak suka pandang laki face to face.
tatau kenapa..tp tiba2 terpanggil utk pandang dia..
haha.. rupanya dia pandang aku jugak..  *haha. bukan nak cakap perasan tapi kenyataan.
aku apa lagi cepatlah pandang tempat lain..
sumpah demi Allah,makhluk Allah yang satu ni sangat menarik perhatian aku..
haha.. sangat handsome,and muka macam lembut je...macam baik..
aku suka tgok dia. tapi takde lah lama2...
tapi setakat muka cantik,perangai macam HARAM baik lupakan je..

haha. dia tak banyak involved sangat tadi. just duduk je dgn kitaorang..
ingatkan dah tak ada lagi,tapi bila aku toleh kat dia,nmpkla dia macam sedang mengusha..
haha.. tapi saya tak taku nama awk. dan umur awk and kerja sebagai apa...
yang saya tahu nama kawan awk je tadi. AIMAN.. nampak nama dia kat jacket dia masa tgh tangkap gambar syahmi...
tapi saya tak kesah.. saya hanya serah pada takdir. kalau diizinkan Allah kita akan bertemu lagi.. kann??
merepek suda.. alah,konfem dia kerja kat pekan.. HAHA

last sekali masa pegawai kesihatan tu dah siap proses sembur menyembur,
korang sume dah siap2 nak balikk...
masa tu saya tgh take care of syahmi.. mak uruskan baby lagi satu.
masa mereka-mereka tu nak balik,aku ckp la kat syahmi tu suruh bye2 dyeorang...
aku cakapla kat syahmi "byeee...."*dengan niat nak ajar and suruh dia babai kat staff kesihatan tu..
tapi,tak sangka pulak dalam ramai2 staff tu,"si dia" pulak yang pergi lambai.. byee jugakkk..
haha..
mak aku fikir lain dahh.. dia ingat aku say goodbye kat dia and dia pun balas jugak..
mak ckp cam ni...
mak: "kinah,awk babai ke kat budak laki tu?"
aku: "takdelah mak..takkan nah nak pegi babai kat dia. takde keje apa? nah just suruh syahmi babaikan je.."
mak : "ohhh.. mak ingatkan awk babai kat dia. sbb mak dgr dia ckp babai jugakkk.."
aku : "hahahaha.... *aku gelakk je..

conclusionnya,mak mmg suka menyakat aku kalau pantang nampak laki..
nak2 kawan2 aku.. malu seyh.....
last but not least.. ini first February yang awesome.. HAHAHA :P

No comments:

Post a Comment